Service & Revisie

Ons bedrijf biedt u een zeer grote waaier van service- en herstellingsmogelijkheden aan zoals u hieronder zal ontdekken voor alle types en merken van wagens. Al deze mogelijkheden worden door onszelf uitgevoerd voor:

  1. Uiteraard aangekochte wagens (nieuw of occasie) bij ons.
  2. Alle andere na overleg en aanvaarding, afhankelijk van het technisch mankement en merk, aarzel niet ons te contacteren!

Om u het beste te kunnen aanbieden qua service en herstellingen beschikt ons bedrijf over verschillende afdelingen:
Garage, motorrevisie, onderdelen, oldtimers en verkoop.

 

1. Garage

Hier wordt voor uw wagen het klassieke onderhoudswerk aangeboden aangevuld met een uitgebreide uitrusting voor diagnoses en herstellingen.

A. Motor:

Diagnose:

  • Diagnose van elektronische componenten dmv merk specifiek & algemeen uitleesapparatuur, oscilloscopen en multimeters.
  • Diagnose van mechanische componenten door middel van een dynamische carterdruktester. (Geeft zicht op interne slijtage)
  • Klassieke testinstrumenten (Compressie, enz..)

Herstellingen:

  • Elke motorherstelling wordt van a tot z bij ons uitgevoerd: cilinderkoppakking, gebroken distributie, turbo, kortom alles!
    Voor meer info zie motorrevisie-afdeling

B. Versnellingsbak:

C. Stuurinrichting:

Diagnose:

  • Diagnose van servosturen dmv onze druk- & flow testbank om zo de servopomp en het stuurhuis te controleren op gebreken.

Herstellingen:

  • Tevens zijn we ook importeur van ruilstuurhuizen en pompen die we stockeren zodat we u snel en voordelig verder kunnen helpen.
    Gemiddeld is onze ruilprijs 50% lager dan origineel met dezelfde kwaliteitsgarantie van 18maanden.

D. Remmen:

Diagnose:

  • Diagnose door middel van remmentestbank en uitleesapparatuur voor ABS/ESP.

Herstellingen:

  • Alle remonderdelen (OEM kwaliteit) gaande van remblokken, remschijven, remklauwen (nieuw/ruil), leidingen, sensoren, enz..

E. Airbags:

Diagnose:

  • Diagnose door middel van merk specifieke en algemene uitleesapparatuur.

Herstellingen:

  • Enkel en alleen met originele OEM kwaliteitsonderdelen.

F. Airco:

Diagnose:

  • Diagnose door middel van druk- en vacuümtest van de componenten/installatie.
  • Testapparatuur en U.V. lekkage detectiesysteem inclusief een ultrasoon lekkage detectiesysteem.

Herstellingen:

  • Vervanging en/of reparatie van desbetreffende defecte onderdelen.
    (Compressor, Leidingen, ventielen, weerstand, enz..)

G. Diesel injectie systemen:
(alle merken en types, common rail, pomp injectors, enz..)

Diagnose:

  • Diagnose met merkspecifieke en algemene uitleesapparatuur via boordcomputer.
  • Aparte meting op common rail systeem dmv hoge druk, flow, lage druk, testsensoren en testapparaat.
  • Testen van injectoren op een testbank (hoge druk, inspuiting, signaal, enz..)
  • Zodoende kunnen beide meetsystemen en hun respectievelijke resultaten vergeleken worden en tegenstrijdigheden nagekeken worden.

Herstellingen:

  • Vervanging of reparatie van defecte onderdelen door ruil/nieuwe onderdelen.

H. Uitlaatgassen – emmisie:

Diagnose:

  • Diesel: Apparatuur voor rookgasanalyse, fijnstof- en roetmeting.
  • Benzine: Apparatuur met OIML (Klasse 0, hoogst mogelijke norm) vijf-gas meting.

Herstellingen:

  • Het vervangen van versleten of slecht functionerende onderdelen (bv: katalysator, injectoren, lambadasonde, uitlaatflexibel, …).

I. Ophanging:

Diagnose:

  • Diagnose door middel van elektronische ophangingstester met TÜV-goedkeuring.

Herstellingen:

  • Vervanging van versleten en/of defecte onderdelen. (Schokdempers, rubbers, enz..).

 

2. Motorrevisie

Onze motorrevisie-afdeling beschikt over de nodige uitrusting om zelfs een “mission impossible” panne tot een goed einde te brengen.
Wij pretenderen zeker niet dat alles gerepareerd kan worden, bijvoorbeeld een gat dwars door een motorblok is voor ons ook einde verhaal.
Maar al te vaak wordt er gedacht dat het defect te erg of niet meer herstelbaar is, hier komen wij dus in actie!
Voor ons betreft dit meestal een geval dat we dagelijks behandelen, met zeer veel ervaring en kennis slagen we er in
om zelfs de lastigste gevallen om te zetten in huzarenstukjes.
Wij geven u hieronder graag meer uitleg over de wondere wereld van aluminium, gietijzer en staal.

A. Motorblok

Wij repareren motorblokken zowel in- als uitwendig.

Inwendig:

  • In vele gevallen volstaat het de cilinders te boren en te honen naar een volgende overmaat.
    Bij zware cilinderwand schade plaatsen wij een droog geperste cilindervoering op maat en model gecreëerd.
    Vergis u niet: De cilindervoering die wij gebruiken is altijd van een betere materiaalkwaliteit dan degene dat oorspronkelijk in uw motorblok zat.
    Ongeacht welk merk u rijdt, de verklaring ligt hier in het toegepaste gietprocedé!

Uitwendig:

  • Een afgebroken motorsteun of een versnellingsbak-montagesteun van de motor zijn klassieke gevallen voor ons.
    Deze worden terug vast gelast en voorzien van versterkte/verbeterde schroefdraad.

B. Cilinderkop

Als het motorblok ‘het hart’ zou zijn van de motor, beschouw de cilinderkop dan maar zeker als ‘de hersenen’.
Gecompliceerd, bepalend voor de goede werking, het vermogen maar vooral ook kwetsbaar en het is dat laatste dat u vooral aanbelangt.

De meest voorkomende pannes bij een cilinderkop zijn:

  • Scheuren, kromtrekken na oververhitting en klepzittingen die verbranden.
  • Uitgesleten klepgeleiders, uitgesleten nokkenaslagering en vast gebrande/”zotdraaiende” gloeibougies.
  • Afgebroken of kromme kleppen door distributieproblemen en een uitwendig afgebroken steun.

Voor al deze problemen hebben wij een aangepaste oplossingen afhankelijk van de kostprijs van de reparatie tov de kostprijs van nieuw/ruil onderdelen.

Verder hebben wij een zeer uitgebreid gamma van nieuwe en ruil cilinderkoppen, voor zo goed als alle Europese/Japanse motoren (zie onderdelen).

C. Versnellingsbak

Handgeschakeld:

  • Meest voorkomend zijn schakelproblemen door problemen met:
    • Het synchro-systeem of door versleten lagers.
    • Deze worden bij ons hersteld door de beschadigde onderdelen te vervangen.
  • Soms gebeurd het dat er een breuk/gat in de behuizing wordt geslagen door een afgebroken intern onderdeel:
    • Dit kan ook een externe reden hebben (bv. een vluchtheuvel, holle weg, voorwerp, enz…).
    • Wij gaan over tot het lassen van de behuizing en uiteindelijk testen we alles op dichtheid.

Zodoende moet u een zeer kostbaar onderdeel niet zomaar weggooien en kan dit zo goed als nieuw gerepareerd worden.

Automaat:

  • Meest voorkomend hier is de slijtage op inwendige delen zoals:
    • Koppelingsplaten, hun behuizing, de oliepomp en sturingsklep.
  • De oplossing in de meeste gevallen is:
    • Het vervangen van de versleten onderdelen + een druktest op de kanalen nadien ter controle.
    • De koppelomvormer wordt natuurlijk mee in de revisie betrokken.
    • Het geheugen van de sturingscomputer + eventuele foutcodes en storingen wissen.
      • Meestal zit deze in noodprogramma en moeten we een herprogrammatie uitvoeren.